Regiodagen 2017 "In uw omgeving op de hoogte van alle ontwikkelingen"

Datum: 8-3-2017
Starttijd: 9:30:00
Kosten: Leden € 75,00 en niet leden € 150,00

Ook dit jaar organiseert met de slogan "In uw omgeving op de hoogte van alle ontwikkelingen" de Vereniging Bouw- en Woningtoezicht Nederland op zes locaties verspreid in het land, een interessante, leerzame maar vooral zeer nuttige regiodag. Op deze regiodag wordt u samen met andere collega's uit de regio bijgepraat over alle ontwikkelingen binnen het Bouw- en Woningtoezicht.

De regiodagen 2017 hebben echter een iets andere invulling dan u gewend bent. De ochtend van de regiodagen kent een programma dat geheel is afgestemd op het Bouw- en Woningtoezicht en wordt u bijgepraat over de Wet kwaliteitsborging voor het bouwen, actualiteiten rond asbest en de handreiking Omgevingsveiligheid. De ochtend is dan ook bedoeld voor het Bouw- en Woningtoezicht. De middag van de regiodagen combineren we dit jaar met de landelijke Roadshow Omgevingswet, waarbij de middag geheel in het teken staat van de Omgevingswet. Tijdens dit middagprogramma wordt op een interactieve wijze over de implementatie, de doelen en de processen van de Omgevingswet gesproken en gediscussieerd. Het mooie van deze Roadshow is ook dat voor dit programma ook aannemers, architecten, veiligheidsregio’s, waterschappen en andere bij de wet betrokkenen worden uitgenodigd. De Omgevingswet is dan ook meer dan iedere andere wet een uitdaging voor de gehele keten in de fysieke leefomgeving.

Om in één dag op de hoogte te worden gebracht van alle ontwikkelingen op ons vakgebied mag u deze regiobijeenkomsten niet missen. Daarnaast biedt deze dag u een goede kans om te netwerken met gemeenten uit uw omgeving, en om diverse andere ketenpartners te spreken.

Schrijf u snel in voor een VBWTN regiodag in combinatie met een Roadshow Omgevingswet bij u in de buurt. Per regiobijeenkomst is het maximaal aantal deelnemers ongeveer 50, waardoor u, als u te lang wacht wellicht niet kunt deelnemen. Inschrijven kan via www.vereniging-bwt.nl onder de button Regiodagen 2017.

Waar en Wanneer:

- woensdag 8 maart in Apeldoorn (Stadhuis, Marktplein 1, 7311 LG Apeldoorn)
- woensdag 15 maart in Venlo (Hotel Wilhelmina, Kaldenkerkerweg 1, 5913 AB Venlo)

​- woensdag 5 april in Bergen op Zoom (Theater de Maagd,Grote Markt 32, 4611 NT Bergen op Zoom)

- woensdag 12 april in Meppel (Gemeentehuis, Grote Oever 26, 7941 BJ Meppel)
- woensdag 3 mei in Leeuwarden (Stadhuis, Hofplein 38, 8911 HJ Leeuwarden)
- woensdag 10 mei in Amsterdam (Stadstimmertuin, metrostation Weesperplein) VOL inschrijving gesloten

Het voorlopige programma van de regiobijeenkomst treft u onderstaand aan.

Bij de bevestiging van de betreffende regiodag met Roadshow Omgevingswet van uw keuze wordt een definitief programma meegestuurd incl. adresgegevens van de locatie, maar u kunt er vanuit gaan dat alle voor het BWT actuele onderwerpen worden besproken.

Programma regiobijeenkomst

09:30 – 10:00 uur

Inloop ontvangst met koffie

10:00 – 10:10 uur

Welkom en opening met actualiteiten over asbest, de handreiking Omgevingsveiligheid en brandveiligheid ouderen.

10:10 - 11:00 uur De wet Kwaliteitsboring voor het bouwen. De implementatie en rollen voor markt en gemeente
11:00 - 11:20 uur

Koffie pauze

11:20 - 12:00 uur

Van Energieprestatie (EPC) naar Bijna Energie Neutrale gebouwen (BENG) en andere actualiteiten Bouwbesluit

12:00 – 13:00 uur

Lunchpauze/netwerken

13:00 – 13:15 uur

Uitleg van het programma van de Roadshow Omgevingswet

13:15 - 14:00 uur Omgevingswet: Eén wet voor iedereen (praktische vertaling van de wet. Niet de regels maar de functie en het effect staan centraal)
14:00 - 14:30 uur Uitleg Regionale OmgevingsAgenda
14:30 - 14:45 uur Korte pauze
14:45 - 15.00 Informatie over Overheidsparticipatie
15:00 - 16:00 uur

Aan de slag: Ideeën voor de Regionale OmgevingsAgenda of aansluiten bij de item-werktafels

16:00 - 16:30 uur

Samenvatten en samenstellen Regionale OmgevingsAgenda. Wat kunnen we met en voor elkaar betekenen

16:30 uur

Einde bijeenkomst en aansluitend een Netwerkborrel

Wij brengen voor iedere deelnemer, die persoonlijk lid is, of als uw gemeente lid is, € 75,= excl. btw p.p. in rekening. Dit is deelname voor de gehele dag, dus inclusief de Roadshow Omgevingswet. Het is ook mogelijk om uitsluitend de ochtend deel te nemen. Dit kan worden aangegeven via de website. Als u geen lid bent, en uw werkgever is ook geen lid van de Vereniging BWT, dan zijn de kosten € 150,= p.p.

Ik ontmoet u graag op één van onze zes speciale regiobijeenkomsten van 2017

Presentaties

Welkom bij de regiodagen

Download