Jaarcongres VBWTN 2020 "BWT: Verbonden op veilige afstand"

Datum: 8-10-2020
Starttijd: 9:00:00
Eindtijd: 17:00:00
Locatie: "De Heerlickheijd van Ermelo" te Ermelo
Kosten: Het congres is gratis toegankelijk voor leden van VBWTN. Niet leden kunnen alleen digitaal deelnemen

Hoofdsponsoring

Congresprogramma BWT congres 2020

"BWT : Verbonden op veilige afstand"

Wat zagen wij, en wellicht ook u, er weer naar uit om op 8 oktober met ruim 500 deelnemers in Ermelo een mooi jaarcongres te kunnen houden. Dit jaar is dat echter helaas niet mogelijk. Ook ons jaarcongres ontkomt niet aan de corona-maatregelen waardoor het VBWTN jaarcongres er helaas heel anders uit komt te zien dan dat u van ons gewend bent. Dit jaar kunnen wij op 8 oktober a.s. slechts 100 deelnemers een plek aanbieden tijdens het jaarcongres dat tevens live digitaal zal worden gestreamd zodat iedereen die dit wil het congres kan volgen. Daarnaast bestaat het congres uitsluitend uit een plenair deel doordat in plaats van de workshops nu is gekozen voor digitale webinars die u achter uw eigen pc op een voor u gepast moment kunt volgen. Tijdens het plenaire deel zal tevens een half uur worden ingepland voor een korte Algemene ledenvergadering doordat ook deze in het voorjaar geen doorgang kon vinden. Aangezien wij vanuit zo veel mogelijk gemeentelijke en GOL leden deelnemers hopen te mogen ontvangen geldt dat er in eerste instantie maximaal 1 deelnemer per organisatie wordt toegelaten. Overige inschrijvingen van de zelfde organisatie volgen het webinar dan digitaal. Uiteraard vinden wij dit ook heel vervelend, maar dit is voor ons de enige mogelijkheid om in oktober toch nog een evenement te kunnen organiseren. Wij rekenen op uw begrip en hopen volgend jaar iedereen weer te kunnen laten deelnemen.

09:00 - 10:00 uur

Registratie deelnemers, ontvangst
10:00 - 10:15 uur Opening door onze dagvoorzitter Wico Ankersmit en voorzitter Else Poortvliet
10:15 - 10:45 uur De Wkb richting implementatie met aandacht voor de rol van de VNG en Vereniging BWT Nederland hierin en een presentatie over de Impactanalyse Wkb door de VNG.
10:45 - 11:00 uur De Toelatingsorganisatie Wkb. "Zelfde missie, samen effectiever" door directeur van de toelatingsorganisatie Martijn Tummers
11:00 - 11:20 uur Vergunningverlening onder de Omgevingswet met de knip, de Omgevingsplanactiviteit en de ruimte voor het bevoegd gezag tussen vergunning, melding en vergunningvrij. door Hajé van Egmond en Wico Ankersmit
11:20 - 12:00 uur Peter Ros over ‘Future proof werken’ waarbij digitalisering door de Corona-crisis een vlucht heeft genomen, maar dat dit nog maar het begin is, ook voor ons vakgebied.

12:00 - 13:00 uur

Lunchpauze
13:00 - 13:30 uur Algemene Ledenvergadering VBWTN
13.30 - 14:00 uur Officiële lancering BWT-app

14:00 - 15:00 uur

Coronaproof-naborrelen

Zit u niet bij de aanmeldingen die worden toegelaten tot het fysieke congres, dan ontvangt u ruim voor aanvang van het congres de inloggegevens voor het digitale congres zodat u het ochtendprogramma live en de onderstaande webinars kunt volgen. Zodra het aantal deelnemers voor het fysieke congres is gehaald, zal deze mogelijkheid worden gesloten.

Webinars BWT congres 2020

Hieronder vindt u de webinars die vanaf 8 oktober op de congrespagina te vinden zijn, en die u, op een voor u gepast moment, kunt volgen. Het is echter wel van belang om u in te schrijven dan ontvangt u kort voor aanvang van het congres een code om het plenaire deel van het congres live te kunnen volgen.

​Webinars BWT congres 2020

W01 Wkb risicoanalyse en borgingsplan
W02 Wkb het starten van proefprojecten
W03 Platform handhaving: Werken met de nieuwe BWT-App
W04 OW: Stand van zaken DSO
W05 OW: Hoe maak ik een Omgevingsplan
W06 OW: Het nieuwe vergunningplichtig en vergunningvrije bouwen
W07 Aanscherping MPG en de nieuwe checklist
W08 De handreiking Bouw- en Sloopveiligheid in het Bouwbesluit en BBL
W09 De handreiking Reikwijdte regelgeving VBWTN
W10 Legesverordening onder de Omgevingswet en wat zijn de veranderingen (Senze)
W11 De Toelatingsorganisatie Wkb stelt zich voor
W12 Klaar voor kwaliteit met de KikCampus! (KiKCampus)
W13 How to eat an elephant E-learning met beleving (InterConcept)
W14 Wkb proefprojecten? KiK: onze ervaringen en ontwikkelingen! (KiK-Komo)
W15 Brandveiligheid door goede rookbeheersing (BBN)
W16 Ondersteuning uitvoering Impactanlyse VBWTN en wat daarna? (Senze)
W17 Leren van instortingen (Bouwen met Staal en VNConstructeurs)

WL1

Aan de slag met energieprestatie 2.0 (NEN Webinar)
Dit webinar is live te volgen op 13 oktober van 10:00 uur tot 11:45.
De link om aan te melden voor dit live webinar met diverse sprekers wordt toegestuurd
aan iedereen die zich aanmeld voor het jaarcongres.