Jaarcongres VBWTN 2020 "BWT: Verbonden op veilige afstand"

Datum: 8-10-2020
Starttijd: 10:00:00
Eindtijd: 14:00:00
Locatie: " Live vanuit De Heerlickheijd van Ermelo"
Kosten: Het digitale congres is gratis toegankelijk voor leden en niet van VBWTN

Hoofdsponsoring

Congresprogramma BWT congres 2020

"BWT : Verbonden op veilige afstand"

Op 28 september zijn door onze Minister president Mark Rutte weer nieuwe maatregelen genomen om Covid-19 er onder te krijgen. Dit heeft ook directe gevolgen voor ons jaarcongres. Maar het programma zal ongewijzigd plaatsvinden met de sprekers en onderwerpen zoals onder in het programma is aangegeven. Inschrijven kan dan ook nog tot en met dinsdag 6 oktober voor digitale deelname aan het congres.

Wat zagen wij, en wellicht ook u, er weer naar uit om op 8 oktober met ruim 500 deelnemers in Ermelo een mooi jaarcongres te kunnen houden. Dit jaar is dat echter helaas niet mogelijk. Ook ons jaarcongres ontkomt niet aan de corona-maatregelen waardoor het VBWTN jaarcongres er helaas heel anders uit komt te zien dan dat u van ons gewend bent. Dit jaar kunnen wij op 8 oktober gelet op de op 28 september ingestelde nieuwe maatregelen niemand live aanwezig zijn. Maar we gaan het gehele programma zoals hieronder staat, en waarvoor u zich wellicht al heeft aangemeld ongewijzigd brengen vanuit Ermelo, alleen dan zonder publiek in de zaal zodat iedereen die dit wil het congres kan volgen. Daarnaast bestaat het congres uitsluitend uit een plenair deel doordat in plaats van de workshops nu is gekozen voor digitale webinars die u achter uw eigen pc op een voor u gepast moment kunt volgen. Tijdens het plenaire deel zal tevens een half uur worden ingepland voor een korte Algemene ledenvergadering doordat ook deze in het voorjaar geen doorgang kon vinden.

09:30 - 10:00 uur

deelnemers inloggen op live stream vanuit Ermelo
10:00 - 10:15 uur Opening door onze dagvoorzitter Wico Ankersmit en voorzitter Else Poortvliet
10:15 - 10:45 uur De Wkb richting implementatie met aandacht voor de rol van de VNG en Vereniging BWT Nederland hierin en een presentatie over de Impactanalyse Wkb door de VNG.
10:45 - 11:00 uur De Toelatingsorganisatie Wkb. "Zelfde missie, samen effectiever" door directeur van de toelatingsorganisatie Martijn Tummers
11:00 - 11:20 uur Vergunningverlening onder de Omgevingswet met de knip, de Omgevingsplanactiviteit en de ruimte voor het bevoegd gezag tussen vergunning, melding en vergunningvrij. door Hajé van Egmond en Wico Ankersmit
11:20 - 12:00 uur Peter Ros over ‘Future proof werken’ waarbij digitalisering door de Corona-crisis een vlucht heeft genomen, maar dat dit nog maar het begin is, ook voor ons vakgebied.

12:00 - 13:00 uur

Lunchpauze
13:00 - 13:30 uur Algemene Ledenvergadering VBWTN
13.30 - 14:00 uur Officiële lancering BWT-app

U krijgt ruim voor aanvang van het congres de inloggegevens voor het digitale congres zodat u het ochtendprogramma gestreamd en de onderstaande webinars kunt volgen.

Webinars BWT congres 2020

Hieronder vindt u de webinars die vanaf 8 oktober op de congrespagina te vinden zijn, en die u, op een voor u gepast moment, kunt volgen. Het is echter wel van belang om u in te schrijven dan ontvangt u kort voor aanvang van het congres een code om het plenaire deel van het congres live te kunnen volgen.

​Webinars BWT congres 2020

W01 Wkb risicoanalyse en borgingsplan
W02 Wkb het starten van proefprojecten
W03 Platform handhaving: Werken met de nieuwe BWT-App
W04 OW: Stand van zaken DSO (VVM)
W05 OW: Hoe maak ik een Omgevingsplan
W06 OW: Het nieuwe vergunningplichtig en vergunningvrije bouwen
W07 Aanscherping MPG en de nieuwe checklist
W08 De handreiking Bouw- en Sloopveiligheid in het Bouwbesluit en BBL
W09 De handreiking Reikwijdte regelgeving VBWTN
W10 Legesverordening onder de Omgevingswet en wat zijn de veranderingen (Senze)
W11 De Toelatingsorganisatie Wkb stelt zich voor
W12 Klaar voor kwaliteit met de KikCampus! (KiKCampus)
W13 How to eat an elephant E-learning met beleving (InterConcept)
W14 Wkb proefprojecten? KiK: onze ervaringen en ontwikkelingen! (KiK-Komo)
W15 Brandveiligheid door goede rookbeheersing (BBN)
W16 Ondersteuning uitvoering Impactanlyse VBWTN en wat daarna? (Senze)
W17 Leren van instortingen (Bouwen met Staal en VNConstructeurs)
W18 Hoe word je kwaliteitsborger (Berghauser Pont Academie)
W19 Naar een echt Omgevingsplan (VVM)
W20 Brandveiligheid Gevels (Internationaal webinar Engels)

De inschrijving is gesloten. Wil jij toch deelnemen stuur dan even een mailtje naar info@bwtinfo.nl met je gevens dan ontvang je voor de aanvang van het congres een link.