Meld je aan voor de cursus constructies van metselwerk

(EC6 2021 incl. seismische belasting)

Wilt u alles weten over constructies van metselwerk? Stichting Stapelbouw en VNconstructeurs organiseren samen de cursus Constructies van Metselwerk. In het begin van het tweede kwartaal van dit jaar wordt de cursus voor de negende keer gehouden. 6 KE/PE voor het constructeursregister worden verkregen door deelname aan de cursus.

U kunt zich via onderstaand formulier alvast aanmelden voor de cursus. Zodra er voldoende aanmeldingen zijn, nemen we contact met u op en laten we u weten wanneer, hoe laat en waar de cursus gegeven zal worden.

Het gebruik van de Eurocodes is inmiddels gemeengoed. Eurocode 6, ook bekend als NEN-EN 1996, is bedoeld voor het ontwerpen en berekenen van steenconstructies. Deze norm geeft eisen en rekenregels voor ongewapend, gewapend en voorgespannen metselwerk.

De Eurocode 6 bestaat uit vier delen:

• voor de algemene basisregels voor gewapend en ongewapend metselwerk (NEN-EN 1996-1-1)
  • voor de beoordeling van het draagvermogen bij brand (NEN-EN 1996-1-2)
  • voor uitvoering en specificatie van metselwerk (NEN-EN 1996-2)
  • voor eenvoudige rekenregels bij ongewapend metselwerk (NEN-EN 1996-3)

In de Eurocode 6 staan de rekenregels voor gewapend metselwerk en de normen voor het beoordelen van de sterkte van steenconstructies bij brand. Ook is in Nederland NPR 9096-1-1 opgesteld die het meer eenvoudig maakt om de bestaande Nederlandse werkwijze bij het construeren en vervaardigen  van metselwerk te laten aansluiten op de Europese normen.

Tijdens de Cursus Constructies van Metselwerk wordt hier uitgebreid op ingegaan en gaat het ook over seismische belasting.

Voor wie?
De cursus is bedoeld voor ontwerpers, constructeurs, aannemers fabrikanten, uitvoerders, toezichthouders, adviseurs en docenten die in hun werk te maken krijgen met deze norm.

Docenten
De cursus wordt verzorgd door drie zeer ervaren docenten die zowel actief zijn (geweest) in het werkveld als in de academische wereld van onderzoek en onderwijs:

• -arch. D.R.W. (Dirk) Martens (ABDM architecten bv en CBAM engineering bv)
  • ir. R. (Rob) Van der Pluijm (Wienerberger BV)
  • ir. A.T. (Ad) Vermeltfoort (TU Eindhoven)

Aanmelden Cursus Construeren met Metswelwerk 2022

De tweedaagse cursus zal fysiek gehouden worden. De cursus zal rond maart/april gegeven worden, VNconstructeurs en Stichting Stapelbouw gaan ervan uit dat tegen die tijd een fysiek evenement mogelijk is. We nemen contact met u op over de definitieve datum.

Meld je aan voor de cursus constructies van metselwerk. Meld je aan via dit formulier en wij nemen contact met u op over de definitieve datum.