App Ondermijning gelanceerd

Politieke ambtsdragers kunnen vanaf nu de hulp van een app inroepen bij de herkenning van ondermijning. De app is live gegaan op de Dag van de Lokale Democratie waar zo'n 700 raadsleden, lokale bestuurders, ambtenaren en griffiers bijeen kwamen om ervaringen uit te wisselen en inspiratie op te doen.

Politieke ambtsdragers krijgen in toenemende mate te maken met ondermijning. De nieuwe app Ondermijning is speciaal voor hen ontwikkeld om dit bewustzijn te creëren en hen te helpen bij de herkenning van ondermijning.

Via de app kunnen politieke ambtsdragers antwoorden krijgen op vragen over ondermijning en worden gewezen op relevante artikelen, websites en boeken die informatie geven over ondermijning. Zo krijgen zij een completer beeld over ondermijning en de maatschappelijke effecten voor de gemeente van deze ondermijning. De ministeries van Justitie & Veiligheid en Binnenlandse Zaken hebben samen met Het RIEC-LIEC, de app ontwikkeld.

Download de app

De app is te downloaden in de App store en Google Play store. De app zal regelmatig worden aangevuld met nieuwe levels en informatie.