Nieuw! Op 15 april is het eerst VBWTN congres voor Toezichthouders en Handhavers

Op een werkelijk prachtige locatie waar met een helicopterview kan worden toegezien op de mooiste bouwwerken van Nederland vindt op woensdag 15 april voor de eerste keer een VBWTN congres plaats speciaal voor Toezichthouders en Handhavers. Uiteraard is er ieder jaar in Oktober het grote jaarcongres van de Vereniging BWT Nederland, maar op dit congres worden naar de mening van de meer praktijkgerichte toezichthouders en handhavers te weinig onderwerpen besproken die specifiek voor hun werk, taak en rol zijn toegesneden. Dit heeft er dan ook toe geleid dat samen met Danny Spaans en Vincent Weijermans, beide toezichthouders in Den Haag een eerste Landelijke Toezichthouders en Handhaversdag BWT wordt georganiseerd. Vandaar dat de locatie voor dit eerste Toezichthouders en Handhaverscongres in Den Haag zal plaatsvinden, met ook een ruime inbreng vanuit BWT Den Haag.

Het congres vindt plaats midden op het park Madurodam, waarbij in de lunch en na afloop van het congres de deelnemer ook de gelegenheid wordt geboden het park te bezoeken. De onderwerpen zijn praktijkgericht, en zijn bedoeld de toezichthouder en handhaver praktijklessen te geven die toegepast kunnen worden in het dagelijkse werk. Om zo veel mogelijk onderwerpen te kunnen behandelen worden er tijdens de dag drie workshopronden gehouden. Ook zal natuurlijk worden besproken welke impact en rolverandering er voor de toezichthouders zal plaatsvindend door de komst van de Wet Kwaliteitsborging en de Omgevingswet. Het programma is al bijna rond, en inschrijven kan via www.bwtinfo.nl Het congres is gratis toegankelijk voor leden van de Vereniging BWT Nederland, voor niet leden van de vereniging zijn de kosten € 230,- per deelnemer. Er is dit eerste congres plek voor maximaal 220 deelnemers, dus wacht niet te lang met aanmelden.

Voorlopig programma

10:00 uur

Welkom en opening

Door Else Poortvliet, Voorzitter Vereninging BWT Nederland.

10:10 uur

Toezien op Den Haag in uitvoering

Presentatie over toezicht op de bouw van het OCC/Spuitheater Den Haag door Erik van den Berg van de gemeente Den Haag.

10.30 uur

De Lerende community toezicht en handhaving

Lancering van de BWT-App toezicht en handhaving die het doel heeft om binnen het BWT de samenwerking, het delen van kennis, en het uniformeren van taakuitvoering te verbeteren door Anton Wolthuis en Henk Ouwens van Human Talent Group.

11:00 uur

Toezicht op brandveiligheid gevels

De risico's van na-isolatie, renovatie op de brandveiligheid herkennen als toezichthouder. (sprekers, Den Haag en Rotterdam).

11:20 uur

De rol van de toezichthouder en handhaver onder de Wkb en Omgevingswet

Door Wico Ankersmit, directeur Vereniging BWT Nederland.

11:50 uur

Korte pauze en verplaatsen naar Workshopronde 1.

12:10 uur

12:10 tot 13:00 Workshopronde 1

13:00 uur

Lunchpauze met mogelijkheid bezoek Madurodam.
14:00 uur 14:00 tot 14:50 Workshopronde 2
14:50 uur 14:50 tot 15:00 Zaalwissel.
15:00 uur 15:00 tot 15:50 Workshopronde 3
16:00 uur

Afsluiting plenair door burgemeester  Foort van Oosten gemeente Nissewaard

Met aansluitend om 16.15 een borrel.

Inschrijven kan hier