Lid worden van Vereniging BWT Nederland

Ook u kunt lid worden van de Vereniging BWT Nederland.

Klik hier voor een overzicht van de gemeenten die u voor gingen...

Soorten lidmaatschap

• Gemeentelijk lidmaatschap
    U kunt uw gemeente opgeven als lid: Omdat de kwaliteit van het bouw- en woningtoezicht vooral een belang is van de gemeenten die deze taak wettelijk moeten uitvoeren, geeft het gemeentelijk lidmaatschap stemrecht in de vereniging. Medewerkers van gemeentelijke leden krijgen recht op gratis gebruik van de  online kennisbank en toegang tot het besloten deel van de verenigingswebsite (LinkedIn groepen). Gratis toegang tot het jaarcongres en hoge korting op toegang tot andere bijeenkomsten van de vereniging BWT of haar partners. De gemeente dient een functionaris aanwijzen die de gemeente in de Vereniging vertegenwoordigd als contactpersoon. Deze functionaris krijgt automatisch een abonnement op ons maandblad 'Bouwkwaliteit in de Praktijk' toegestuurd. Download het inschrijfformulier voor het gemeentelijk lidmaatschap hier onder.

• Geassocieerd lidmaatschap
    U kunt uw organisatie als lid opgeven: Organisaties, die diensten verlenen aan gemeenten op het vlak van het bouw- en woningtoezicht, worden van harte uitgenodigd ook lid te worden van de Vereniging.  U krijgt tevens automatisch een abonnement op ons maandblad 'Bouwkwaliteit in de Praktijk'. Download het inschrijfformulier voor het geassocieerd lidmaatschap hier onder

• Persoonlijk lidmaatschap
    U kunt als persoon lid worden. Het persoonlijk lidmaatschap geeft recht op toegang tot het besloten deel van de verenigingswebsite (LinkedIn groepen). Daarnaast ontvangt u automatisch uitnodigingen voor de verschillende activiteiten en bijeenkomsten van de Vereniging in het land. Als lid krijgt u tevens automatisch een abonnement op ons maandblad 'Bouwkwaliteit in de Praktijk'. Download het inschrijfformulier voor het persoonlijk lidmaatschap hier onder.

• Gemeenschappelijk Openbaar Lichaam Lidmaatschapkunt het Gemeenschappelijk Openbaar Lichaam (GOL)opgeven als lid: Omdat de kwaliteit van het bouw- en woningtoezicht vooral een belang is van de gemeenten en de GOL die deze taak wettelijk moeten uitvoeren, geeft GOL lidmaatschap stemrecht in de vereniging. Medewerkers van GOL leden krijgen recht op gratis gebruik van de  online kennisbank en toegang tot het besloten deel van de verenigingswebsite (LinkedIn groepen). De GOL moet een functionaris aanwijzen die de GOL in de Vereniging vertegenwoordigd. Deze functionaris krijgt automatisch een abonnement op ons maandblad 'Bouwkwaliteit in de Praktijk'. Download het inschrijfformulier voor het Gemeenschappelijk Openbaar Lichaam lidmaatschap hieronder.

Contributie

De hoogte van de contributies zijn door de algemene ledenvergadering op 16 juni 2017 als volgt vastgesteld.

• gemeentelijke leden: een bedrag per gemeente, dat afhangt van het aantal inwoners per 1 januari van het voorafgaande jaar volgens het CBS ;
  • GOL leden (Gemeenschappelijk Openbaar lichaam zoals een RUD, Omgevingsdienst): een bedrag vastgesteld op het opgetelde inwoneraantal van de gemeenten waarvoor deze GOL BWT-gerelateerde taken uitvoert. Per jaar vastgesteld en op basis van het aantal inwoners per 1 januari van het voorafgaande jaar volgens het CBS ;

zie onderstaande tabel (vastgesteld bij ALV 16 juni 2016) geldend voor 2016, 2017, 2018 en 2019:

Gemeenten

(aantal inwoners)

Multiplier

factor

Contributie

van

t/m

€ 1.250,00

€ 1.875,00

€ 2.500,00

€ 3.125,00

400.000 en meer 6,00

€ 3.750,00

• geassocieerde leden: per 1-1-2007 is de contributie € 1.250,- (in de ALV van 16 juni 2016 ongewijzigd gebleven)
  • persoonlijke leden: € 55,- per persoon (m.i.v. 1-1-2008), maar als u ZZPer bent (Zelfstandige Zonder Personeel) betaalt u met ingang van 1-1-2008 € 275,- per persoon; alle bedragen zijn excl. BTW.

De algemene voorwaarden en statuten kunt u hieronder vinden.

Wilt u uw organisatie of u zelf opgeven als lid van de Vereniging BWT Nederland of een mutatie doorgeven, dan kan dat op onderstaand adres:

Vereniging BWT Nederland
t.a.v. de Ledenadministratie