Nieuws augustus 2017

Onderhoudsinspecties: Betonrot herkennen en herstellen

30-08-2017

Woningen die gebouwd zijn tussen 1950 en 1975 hebben vaak ‘betonrot’. Er werd toen namelijk gebouwd met minder goed beton. Bovendien was het gebruik van calciumchloride nog toegestaan om het beton sneller te laten uitharden. Hoe is betonrot te herkennen en wat zijn de gevolgen voor de constructieve veiligheid?

Uitnodiging Jaarcongres Vereniging BWT Nederland. Inschrijving geopend.

14-08-2017

Wij nodigen u van harte uit voor het grote jaarcongres van de Vereniging Bouw- en Woningtoezicht Nederland. Zoals ieder jaar een congres dat de BWT-er niet mag missen. Zowel in het plenaire ochtendprogramma, als ook bij de 20 workshops willen wij u op de hoogte brengen van de vele ontwikkelingen op ons vakgebied. Om die reden hopen wij dan ook, weer samen met u en ruim 475 deelnemers, sprekers en sponsoren een boeiend congres te mogen organiseren.

Commentaarperiode verlengd voor ontwerp NEN 8707 over beoordeling van bestaande geotechnische constructies

08-08-2017

Onlangs is Ontwerp NEN 8707 ‘Beoordeling van de constructieve veiligheid van bestaande geotechnische constructies’ voor commentaar gepubliceerd. De termijn om commentaar in te dienen voor belanghebbenden is verlengd tot 1 september 2017.