Nieuws augustus 2018

Vide bijeenkomst "Veiligheid, verantwoordelijkheid en de rol van toezicht"

29-08-2018

Het borgen van onze veiligheid is een klassieke kerntaak van de overheid, zo heet het. Maar wat betekent dit in tijden waarin we praten over netwerken, governance, participatie en co-productie? Vooral na incidenten placht men nog wel terug te grijpen naar de idee van de centraal verantwoordelijke overheid. Hoe gaan overheid en burgers met deze ambivalentie om? Dit was het onderwerp van een speciaal themanummer van het tijdschrift Bestuurskunde. Verschillende auteurs lieten hun licht schijnen op deze materie.

Event Energieprestatie 2.0: De nieuwe bepaling energieprestatie gebouwen

29-08-2018

Op 20 november organiseert NEN met medewerking van het ministerie van BZK een event dat u niet wilt missen. Alles over de nieuwe bepalingsmethode voor energieprestatie en wat er gaat veranderen. Kom ook!

Kamerbrief inzake reactie Centraal Bureau Bouwbegeleiding (CBB) naar aanleiding van rondetafelgesprek Veiligheid betonvloeren

28-08-2018

Minister Ollongren (BZK) geeft de Tweede Kamer haar reactie op de brief van het Centraal Bureau Bouwbegeleiding (CBB) te Arnhem naar aanleiding van het rondetafelgesprek Veiligheid betonvloeren.

De inschrijving voor het 15de jaarcongres van VBWTN is geopend.​

08-08-2018

Wij nodigen u van harte uit voor het grote jaarcongres van de Vereniging Bouw- en Woningtoezicht Nederland. Zoals ieder jaar een congres dat de BWT-er niet mag missen. Zowel in het plenaire ochtendprogramma, als ook bij de 20 workshops willen wij u op de hoogte brengen van de vele ontwikkelingen op ons vakgebied. Om die reden hopen wij dan ook, weer samen met u en ruim 475 andere deelnemers, sprekers en sponsoren een boeiend congres te mogen organiseren.