Nieuws april 2019

Ingangsdatum 1 januari 2020 voor BENG niet haalbaar

23-04-2019

Software NTA 8800 in vierde kwartaal 2019 gereed Een ambtenaar van het ministerie van BZK heeft desgevraagd laten weten dat de ingangsdatum van 1 januari 2020 voor BENG-regelgeving niet meer haalbaar is. Een nieuwe ingangsdatum is nog niet bekend

Programma Dag van de Constructeur krijgt vorm

09-04-2019

Over zes weken is het zover: de Dag van de Constructeur. Onder leiding van dagvoorziter Meindert Schut van BNR Nieuwsradio krijgen deelnemers een gevarieerd programma voorgeschoteld. Of je nu startend constructeur bent of zeer ervaren, bureaudirecteur of toetser, de dag biedt voor elk wat wils.

Correctieblad brandwerendheid van bouwdelen en bouwproducten gepubliceerd

04-04-2019

Onlangs is het correctieblad voor de Beproevingen en klassering van de brandwerendheid van bouwdelen en bouwproducten (NEN 6069+A1+C1:2019) gepubliceerd. De norm beschrijft methoden voor de beproeving en klassering van de brandwerendheid van bouwdelen en bouwproducten in Nederland.

De rol van gemeenten in de bestuurlijke en integrale aanpak van ondermijning

04-04-2019

Het advies van de Raad van State over de rol van burgemeesters in de aanpak van ondermijnende criminaliteit is vandaag naar de Tweede Kamer gestuurd door minister Grapperhaus van Justitie en Veiligheid, mede namens minister Ollongren van Binnenlandse Zaken. Minister Grapperhaus had om de zogenoemde voorlichting van de Raad van State gevraagd naar aanleiding van een verzoek van (regio)burgemeesters om hun rol in het bewaken van de openbare orde uit te breiden naar het ‘voorkomen en bestrijden van criminele activiteiten’ in hun gemeenten.