Nieuws september 2019

Cursussen en opleidingen najaar 2019

19-09-2019

Wie oude kennis koestert en voortdurend nieuwe vergaart, mag een leraar van anderen zijn.' In het najaar staan weer diverse docenten te trappelen om hun praktijkkennis door te geven aan anderen. Er zijn bestaande cursussen en opleidingen die elk jaar terugkeren. Maar er zijn ook nieuwe cursussen die kersverse kennis bevatten die direct is in te zetten in onderhanden bouwprojecten.

Titel bij nieuwsbericht NOS over controle voetbalstadions wat ongenuanceerd

08-09-2019

Zondag 8 september was in het 8 uur Journaal en tijdens de uitzending van Nieuwsuur een item over de veiligheid van stadions in Nederland. Dit uiteraard naar aanleiding van de instorting van een deel van het dak van het AZ stadion in Alkmaar. In het item staat de veiligheidsverklaring van de KNVB centraal. Voor dit item ben ik geïnterviewd als directeur van de Vereniging BWT Nederland. Mij is de vraag gesteld of naar mijn idee hetgeen gevraagd wordt in de veiligheidsverklaring voldoende waarborg geeft voor het veilig zijn van het stadion.

Het Kennisportaal Constructieve veiligheid vernieuwt!

02-09-2019

De afgelopen maanden is hard gewerkt aan de update van KPCV. De site is uitgebreid met nieuwe aspecten zoals: - Bestaande Bouw en Initiatieffase Bestaande bouw - Risicomanagement en risicodossier - Verantwoordelijkheid Constructieve Veiligheid in verschillende contracten - Fasedocumenten