Nieuws juni 2020

Veiligheidsnorm voor beweegbare bruggen ter commentaar

25-06-2020

e Nederlandse norm voor beweegbare bruggen, NEN 6787 uit 2003, is herzien. Deze nieuwe versie staat nu ter commentaar op de website. Commentaar kan worden ingediend tot 20 september 2020.

Roadshows verplaatst naar voorjaar 2021 maar na de zomer een aantal Webinars

22-06-2020

Door de Corona-maatregelen is het ontzettend lastig geworden om ook in het najaar van 2020 bijeenkomsten te organiseren. Door de 1,5m afstand en de beperkingen bij locaties hebben de Vereniging BWT Nederland, VNG en BZK ook doen besluiten om de voorgestelde Roadshows die we van het voorjaar naar september en oktober hadden doorgeschoven nogmaals door te schuiven naar het voorjaar van 2021.

Enquête MPG-checklist

22-06-2020

De MPG gaat veranderen! Dit heeft ook gevolgen voor de toetsing en handhaving van de MPG in het kader van de Omgevingsvergunning. BWT-Nederland heeft in 2018 een Checklist ontwikkeld als hulpmiddel bij het effectief toetsen van de MPG.

Protocol toezicht en handhaving i.r.t. Covid-19 VWBTN

05-06-2020

Veel gemeenten hebben zelf al protocollen ontwikkeld over het verantwoord kunnen uitvoeren van toezicht en handhaving tijdens de huidige Corona-crisis. Toch kregen wij als Vereniging van diverse gemeenten de vraag of er geen uniform protocol voor VTH of BWT beschikbaar is. Deze vraag is met het maken van dit protocol beantwoord. In samenwerking met een aantal gemeenten en het verzamelen van informatie uit verschillende protocollen is een eenvoudig, maar volgens de makers compleet protocol samengesteld die de toezichthouder en handhaver helpt bij het verantwoord en veilig uitvoeren van zijn of haar werkzaamheden.