Nieuws juli 2021

Normontwerp voor corrosie van stalen elementen in de grond ter commentaar

13-07-2021

Het normontwerp van NEN 6766 ‘Corrosie van stalen elementen in de grond’ is beschikbaar voor commentaar. NEN nodigt alle partijen uit de markt uit om te reageren op dit ontwerp, dat opgesteld is door een werkgroep van de normcommissie ‘Geotechniek’. Commentaar op dit normontwerp kan vóór 1 september 2021 worden ingediend.

Bescherming arbeidsmigranten: Kabinet, draai de kraan dicht

08-07-2021

Veel gemeenten zijn hard bezig of staan in de startblokken om uitbuiting en misbruik van arbeidsmigranten een halt toe te roepen. Maar zonder maatregelen van de landelijke overheid blijft het dweilen met de kraan open. De VNG roept het kabinet dan ook op om die kraan zo snel mogelijk dicht te draaien.

Stand van zaken APV en de Omgevingswet - juli 2021

06-07-2021

De Omgevingswet heeft gevolgen voor de Algemene plaatselijke verordening (APV), omdat die ook regels bevat over de fysieke leefomgeving. Zodra de wet in werking treedt, moet de APV technisch zijn aangepast. Hiervoor heeft de VNG de wettelijke grondslagen en formele verwijzingen in de Model-APV geactualiseerd.

Jaarstukken Vereniging BWT Nederland 2020 goedgekeurd en ter inzage

05-07-2021

In verband met de coronacrisis is ook de de ALV van de vereniging BWT Nederland die normaal zou worden gehouden in het voorjaar uitgesteld tot 7 oktober 2021. In het voorjaar was het nog niet mogelijk om een fysieke bijeenkomst te plannen waardoor er in het bestuur is besloten ook voor 2021 de ALV door te zetten naar het jaarcongres