Nieuws augustus 2021

Effectiviteit van explosiewerend glas onderzocht

27-08-2021

Is het gebruik van explosiewerend (of scherfvrij) glas zinvol bij een explosie van een gevaarlijke stof? Kan explosiewerend glas bij incidenten met gevaarlijke stoffen het aantal slachtoffers beperken?

De inschrijving voor het jaarcongres van VBWTN 2021 is geopend.

26-08-2021

Na een jaar zonder fysiek congres nodigen wij u weer van harte uit voor het grote jaarcongres van de Vereniging Bouw- en Woningtoezicht Nederland. Uiteraard nog onder voorbehoud van de laatste ontwikkelingen rond de coronamaatregelen bereiden wij weer een congres voor zoals vanouds

Cursus Aanpak Funderingsproblematiek

23-08-2021

Van onderzoek naar herstel van houten paalfunderingen en funderingen op staal Minstens 1.000.000 woningen in Nederland hebben een risico op funderingsproblemen. In deze cursus leer je over het ontstaan van deze problemen, hoe erger te voorkomen en daar waar het te laat is, hoe de fundering hersteld kan worden.

Schrijf je nu in voor het landelijk congres Handhaving en Gedrag

23-08-2021

Op dinsdag 28 september vindt van 10.00 tot 14.30 uur het landelijke congres van het programma Handhaving en Gedrag plaats. Het congres is dé plek waar inspecteurs, handhavers, beleidsmedewerkers en wetenschappers elkaar ontmoeten. Ook worden er de laatste gedragswetenschappelijke inzichten en de thema’s van morgen gedeeld.

Verstekwaarden NEN 6079 langer geldig

20-08-2021

Het NEN heeft de geldigheid van de verstekwaarden in de NEN 6079 ‘Brandveiligheid van grote compartimenten, risicobenadering’ verlengd.