Nieuws juli 2022

De inschrijving voor het jaarcongres van VBWTN 2022 is geopend.

27-07-2022

Op donderdag 6 oktober 2022 organiseert de Vereniging BWT Nederland weer haar grote jaarcongres voor en door iedereen die betrokken is binnen het brede vakgebied van het Bouw- en Woningtoezicht. Dit jaar doen wij dit in samenwerking met de VKBN (Vereniging KwaliteitsBorging Nederland) die ook de afgelopen edities al hebben geparticipeerd in ons congres, maar dit jaar nog nadrukkelijker aanwezig zullen zijn op de bedrijvenmarkt en binnen het programma van ons jaarcongres.

Aanbiedingsbrief wijziging Besluit bouwwerken leefomgeving (periodieke beoordeling constructieve veiligheid)

19-07-2022

Minister De Jonge (Volkshuisvesting en Ruimtelijke Ordening) stuurt de Tweede Kamer het ontwerpbesluit tot wijziging van het Besluit bouwwerken leefomgeving in verband met de periodieke beoordeling van gebouwen, de aanscherping van de schileisen van tijdelijke woningen en enkele andere wijzigingen. De Eerste Kamer heeft eenzelfde brief gekregen.

Aankondiging Webinar NTA ‘Periodieke beoordeling constructieve veiligheid grote publieke gebouwen’ voorafgaand aan de openbare commentaarronde

12-07-2022

NEN heeft, in opdracht van het ministerie van BZK, een NTA ontwikkeld voor de periodieke beoordeling van de constructieve veiligheid van grote publieke gebouwen. Het ministerie is voornemens om deze NTA aan te wijzen in de Omgevingsregeling. Ter voorbereiding op de openbare commentaarperiode organiseert NEN op vrijdag 22 juli een webinar.

COBc richtlijnen ook van belang voor constructiebureaus

12-07-2022

Recent publiceerde het Centraal Overleg Bouwconstructies (COBc) een richtlijn over het toepassen van CLT in constructies. Naast deze – in samenwerking met enkele leden van VNconstructeurs tot stand gekomen- richtlijn, zijn er meer documenten die zowel voor gemeentelijk constructeurs als voor constructeurs van marktpartijen relevant zijn. COBc en VNconstructeurs trekken samen op om hier bekendheid aan te geven.

11-07-2022

Nieuw studiejaar gaat van start!

07-07-2022

Wilt u de kennis/kunde binnen uw organisatie vergroten of uzelf verder ontwikkelen in de bouw? Dan is nu het moment om zich te verdiepen in de opleidingen van komend studiejaar.