Vereniging BWT

Platform BWT Grote Gemeenten

Join our linkedin group!

Platform grote gemeenten

De Vereniging BWT Nederland is in 2003 voortgekomen uit het informele Platform BWT Grote Gemeenten, dat een jaar later is gestopt met eigen activiteiten. Op 8 oktober 2009 is besloten om het Platform weer op te starten. Uit de discussie die hierover werd gevoerd bleek dat er binnen de grote gemeenten behoefte was om ongeveer twee keer per jaar met elkaar van gedachten te wisselen over actuele onderwerpen. De gemeenten zullen bij toerbeurt optreden als gastgemeente en zorgen voor een programma. De vereniging zal ondersteuning leveren als dit gewenst is en zal verslag doen op de website. Voor de platformbijeenkomsten worden uitgenodigd gemeenten met 100.000 en omgevingsdiensten, die voor een verzorgingsgebied met tenminste 100.000 inwoners de  of meer inwoners plus enkele provinciehoofdsteden met minder inwoners. Het gaat per 1-1-2015 om de gemeenten: Alkmaar, Almere, Alphen aan den Rijn, Amersfoort, (Amsterdam), Apeldoorn, (Arnhem), Assen, Breda, Delft, Deventer, Den Haag, (Dordrecht), (Ede), Eindhoven, Emmen, Enschede, Groningen, Haarlem, Haarlemmermeer, Leeuwarden, Leiden, Lelystad, Maastricht, Middelburg, (Nijmegen), Rotterdam, 's-Hertogenbosch, Tilburg, Utrecht, Venlo, Westland, Zaanstad, Zoetermeer, Zwolle en de Omgevingsdiensten De Vallei, Groningen, Midden Holland, Noorzeekanaalgebied, , Regio Arnhem, Regio Nijmegen, Rivierenland en Zuid-Holland Zuid.
Tussen haakjes (…) genoemde gemeenten laten hun BWT taken inmiddels geheel of gedeeltelijk uitvoeren door één van de genoemde omgevingsdiensten.

Het Platform heeft een coördinatieteam vanuit de leden bestaande uit Joop van Leeuwen (Almere), Harry Swinkels (Eindhoven), Frits Tuijt (Assen) en Annemieke Mulder (VBWTN), bereikbaar via 06-12099080, annemieke_mulder@vereniging-bwt.nl