Platform grote gemeenten

De Vereniging BWT Nederland is in 2003 voortgekomen uit het informele Platform BWT Grote Gemeenten, dat een jaar later is gestopt met eigen activiteiten. Op 8 oktober 2009 is besloten om het Platform weer op te starten. Uit de discussie die hierover werd gevoerd bleek dat er binnen de grote gemeenten behoefte was om ongeveer twee keer per jaar met elkaar van gedachten te wisselen over actuele onderwerpen. De gemeenten zullen bij toerbeurt optreden als gastgemeente en zorgen voor een programma. De vereniging zal ondersteuning leveren als dit gewenst is en zal verslag doen op de website. Voor de platformbijeenkomsten worden gemeenten uitgenodigd met meer dan 100.000 inwoners en Omgevingsdiensten, die voor een verzorgingsgebied met tenminste 100.000 inwoners de BWT taken uitvoeren.

De agenda van het Platform Grote Gemeenten wordt vooral ingevuld door organisatorische vraagstukken zoals formatie, leges, competenties, opleidingen en uiteraard de Wetswijzigingen die hier invloeg op hebben.

Het Platform heeft een coördinatieteam vanuit de leden bestaande uit Harry Swinkels (Eindhoven) en Roger Huntjes (Maastricht). Zij worden ondersteund door Annemieke Mulder (VBWTN), bereikbaar via 06-12099080, annemieke_mulder@vereniging-bwt.nl