Nieuws februari 2020

Roadshow ‘aan de slag met de Wkb’ in uw regio.

28-02-2020

Dit jaar organiseert de Vereniging Bouw- en Woningtoezicht maar liefst 10 regiobijeenkomsten verspreid over het land. Dit jaar zal de invulling echter anders zijn dan je wellicht gewend bent van de eerder gehouden regiodagen. In verband met de komst van de Wet kwaliteitsborging voor het bouwen gaan we namelijk in samenwerking met BZK en VNG en met ondersteuning van een aantal marktgerelateerde brancheorganisaties in de bouw een tiental roadshows geven van één dagdeel.

Inschrijving Dag van de Constructeur geopend!

27-02-2020

Op donderdag 14 mei organiseren we de 2e editie van de Dag van de Constructeur in Utrecht samen met Cement en YouCon. We hebben ervoor gekozen dat de Dag van de Constructeur dit jaar een volledige dag wordt. Zo spelen we in op de feedback van deelnemers en partners. Meer ruimte voor elkaar ontmoeten, met elkaar verbinden en netwerken met constructeurs. En de inschrijving is vanaf nu geopend!

Nieuwe nationale bijlagen bij Eurocodes 0 en 1-serie gepubliceerd

24-02-2020

Er zijn voor de Eurocodes nieuwe nationale bijlagen van NEN-EN 1990 en NEN-EN 1991 gepubliceerd. Hierin zijn de nationaal bepaalde parameters voor ontwerp en toetsing van constructies van bouwwerken vastgelegd.

Reserveer de datum 4 juni Managementsymposium en ALV

11-02-2020

Op 4 juni staat ons managementsymposium met ALV als één van de hoogtepunten van de Vereniging bouw- en Woningtoezicht in de agenda.

Norm voor betonstaal en nationale bijlage voor berekening betonconstructies gepubliceerd

07-02-2020

De herziening van de nationale norm NEN 6008:2008 over betonstaal en NEN-EN 1992-1-1 + C2:2011/NB2016 voor de nationale bijlage bij Eurocode 2, zijn gepubliceerd.