De inschrijving voor het jaarcongres van VBWTN 2023 is geopend.

Op donderdag 12 oktober 2023 organiseert de Vereniging BWT Nederland voor de 20e keer haar grote jaarcongres voor en door iedereen die betrokken is binnen het brede vakgebied van het Bouw- en Woningtoezicht. Ook dit jaar doen wij dit in samenwerking met de VKBN (Vereniging KwaliteitsBorging Nederland). Dit jaar dus een jubileum editie die u zeker niet wilt missen.

Dit jaar wordt het jaarcongres wederom gehouden in de prachtige accommodatie "De Heerlickheijd van Ermelo" aan de rand van Ermelo. Deze schitterend gelegen congreslocatie mag inmiddels wel worden gezien als de thuislocatie voor ons jaarcongres, maar dat is ook mede omdat deze locatie ook zeer goed gewaardeerd wordt door de deelnemers en participanten.

Het thema van dit jaar is: “Samen bouwen aan een mooi, veilig en duurzaam Nederland”. Waarbij uiteraard de Omgevingswet en de Wet kwaliteitsborging veel aandacht krijgt, maar waarbinnen de focus zal moeten worden gelegd op waar wij het met elkaar voor doen. Ons land heeft heel grote opgaven als het gaat om natuurherstel, vergroten van de biodiversiteit en de energietransitie. Daarnaast groeit het aantal inwoners in ons land nog steeds waardoor er ook een enorm grote bouwopgave blijft.

Binnen dit 20e jaarcongres van de Vereniging BWT Nederland staat dan ook het samen bouwen aan een mooi, veilig en duurzaam Nederland centraal. Met nieuw talent, met nieuwe technieken, en vooral ook anders. Biobased, innovatief, conceptueel en industrieel zijn onderwerpen die onze Keynote spreker Edwin Schenk zal toelichten, maar die ook in diverse workshops aan bod komen. Ook de toekomst van toetsing en toezicht komt uitgebreid aan bod waarbij vanuit DSGO het toetsen van vergunningen en het toezicht houden met 3D open BIM modellen aan planregels en bouwregels.

De middag staat ook dit jaar weer in het teken van zeer gevarieerde inhoudelijke workshops voor iedere expertise binnen het Bouw- en Woningtoezicht waarbij ook een aantal workshops in samenwerking met de VKBN zullen worden verzorgd. Het zal voor de deelnemers dan ook weer lastig worden om uit het brede aanbod een keuze te maken aangezien er maar uit 2 van de 20 workshops kan worden gekozen.

Meld u nu snel aan voor ons jaarcongres, want de kans bestaat dat wij ook dit jaar, in verband met de grote belangstelling, de mogelijkheid tot inschrijving weer vroegtijdig zullen moeten sluiten.